Terme’de alternatif tarıma destek
GÜNCELTerme Belediyesi’nin “Alternatif Tarım ile İstihdama Katkı Projesi” kapsamında başlanan mantar üretim tesisi tamamlandı. Tesiste kadın üreticilere yönelik istiridye mantarı üretimi kursu devam ediyor.
Terme Belediyesi’nin, Sanayi Bakanlığı Sosyal Gelişmeyi Destekleme Programı (SOGEP) ve OKA ile birlikte yürüttüğü “Alternatif Tarım ile İstihdama Katkı Projesi” kapsamında kadınlar iş sahibi olacak.
Terme Belediye Başkanı Ali Kılıç, Alternatif Tarım ile İstihdamın Artırılması Projesi kapsamında kadın girişimcilere iş imkanı sağlayacak, istiridye mantarı üretim tesisinde eğitimlerini sürdüren kursiyerleri ziyaret etti.
ALTERNATİF TARIMA DESTEK
Çalışmaları yerinde inceleyen Terme Belediye Başkanı Ali Kılıç, “Daha önce alternatif tarıma destek için Karadeniz Bölgesi'nin ilk ve tek istiridye mantarı kompost tesisimizin yapımını tamamladık. Şimdi de Sanayi Bakanlığı Sosyal Gelişmeyi Destekleme Programı (SOGEP) kapsamında onaylanan kalkınma ajansı destekli ‘Alternatif Tarım ile İstihdama Katkı Projesi’ kapsamında mantar üretim çadırlarımızı bitirdik. Daha önce açtığımız teorik kursları tamamlayan kursiyerlerimiz, üretim çadırlarında istiridye mantarı üretimi konusunda pratik eğitim almaya başladı. Sanayi Bakanlığı’na yapılan 320 proje arasından seçilerek destek alan projemiz ile kadın istihdamına ve Alternatif tarıma katkı sunmayı hedefliyoruz. Eğitimlerin tamamlanmasının ardından tesisimizin açılışını yaparak, üreticilerimize çadırlarını teslim edeceğiz” dedi.
İlginizi Çekebilir
TERME YAZ FESTİVALİ'NDE DRAGON BOT HEYECANI: KÜREKLER ZAFER İÇİN ÇEKİLDİ
Terme Yaz Festivali kapsamında düzenlenen Dragon Bot Festivali, kıyasıya rekabete ve büyük bir heyecana sahne oldu. Kadınlar ve karma kategorilerinde gerçekleştirilen yarışlarda takımlar, şampiyonluk için kürek salladı.
TERME'YE YENİ SOSYAL YAŞAM ALANI
Terme Belediyesi, Terme Çayı etrafında sosyal yaşam alanlarıyla donatmaya hazırlanıyor. Kafeterya, yürüyüş ve bisiklet yolları, spor alanları ve çocuk oyun parklarının yer alacağı proje hızla hayata geçirilecek.
Ara Verilen Yatırım Yeniden Hayata Döndü
Terme Belediye Başkanı Şenol Kul, ilçenin yol kalitesini artıracak ve maliyetleri büyük oranda düşürecek olan “Sathi Kaplama Emisyon Tesisi ve Agrega Yıkama Tesisi”nin yaklaşık 5 milyon liralık yeni bir yatırımla yeniden kurulduğunu ve kurulur kurulmaz da hemen üretime başladığını açıkladı.